Лікнеп: як правильно рекламувати пиво?

  1. Що таке реклама?
  2. Де можна рекламувати пиво
  3. Як можна рекламувати пиво
  4. Чи можна писати про пиво в інтернеті і ЗМІ так, щоб називати сорт і виробника, і щоб це не вважалося рекламою?
  5. Штрафи за порушення положень про рекламу пива
  6. приклади порушень

З деяких пір пиво в Росії вважається алкогольним напоєм, в зв'язку з чим на нього поширилося безліч заборон, включаючи заборону на рекламу. На щастя, в 2014 і 2015 роках законодавці дещо пом'якшили закон щодо пива.

Так, на 2016 рік пиво можна рекламувати майже всюди, але з застереженнями. Найнеприємніша застереження в тому, що більшість послаблень в законі про рекламу тимчасові, і після проведення в Росії кубка FIFA, з 1 січня 2019 року, будуть анульовані.

Варто відзначити, що під пивом ми розуміємо і саме пиво, і пивні напої.

Що таке реклама?

Реклама - це будь-яке повідомлення, яке формує у споживача уявлення про перевагу продукту.

Не має значення, чи була оплачена публікація чи ні, вона все одно буде де-юре рекламою, якщо може сформувати у споживача позитивне ставлення до бренду.

Позитивні відгуки про підприємства, які виробляють пиво, вважаються рекламою пива.

Рекламу пабів і барів, в яких явно відбивається спрямованість закладів, останнім часом ФАС розцінює як рекламу пива і алкоголю.

Де можна рекламувати пиво

1. У друкованих ЗМІ на будь-який смузі крім першої та останньої (крім обкладинки)

2. На телебаченні і радіо під час прямих трансляцій або в записах спортивних заходів (за винятком дитячо-юнацьких каналів і спортивних змагань за участю дітей).

3. На теле- і радіоканалах, що спеціалізуються на спортивній тематиці

4. У місцях роздрібного продажу пива (всередині приміщень). Заборонено розміщувати рекламу пива на рекламних конструкціях (банери, дошки оголошень), транспортних засобах, а також зовні і всередині приміщень, не призначених для роздрібного продажу пива.

5. У місцях проведення спортивних заходів і в межах 100 метрів від таких місць, але тільки під час проведення офіційних спортивних заходів і за допомогою словесних позначень. Наприклад, зображено над пляшка з етикеткою сорти, а тільки назва сорту і / або виробника.

Звертаємо увагу, що в мережі Інтернет реклама пива повністю заборонена - це відноситься до контекстної реклами, банерів, соціальним мережам. Виняток - сайти виробників.

Також за аналогією можна пробувати розміщувати рекламу пива на сайтах оптовиків, дистриб'юторів, магазинів, барів, але в цьому випадку багато залежить від позиції конкретних співробітників ФАС і суддів.

Як можна рекламувати пиво

1. З обов'язкової попереджувальним написом про шкоду надмірного споживання алкоголю, яка займає не менше 10% рекламного простору. Якщо мова йде про рекламному ролику, такий напис, що займає 10% екрану, має бути присутня протягом усього ролика.

2. Не використовуючи в рекламі образи тварин і людей.

Не використовуючи в рекламі образи тварин і людей

3. З дотриманням інших положень закону про рекламу, включаючи положення про рекламу алкогольної продукції.

Безалкогольне пиво, яке алкогольною продукцією по факту не є, можна рекламувати де завгодно і як завгодно, не орієнтуючись на статтю 21 федерального закону «Про рекламу».

Чи можна писати про пиво в інтернеті і ЗМІ так, щоб називати сорт і виробника, і щоб це не вважалося рекламою?

Теоретично так. Якщо ...

1) Ви пишете про пиво в рамках експертного огляду, в якому розповідається про КІЛЬКОХ сортах РІЗНИХ виробників.

2) Ви пишете експертні огляди ринку, і в ньому згадується кілька виробників.

3) Ви називаєте переможців професійних конкурсів (обов'язково вказуйте якщо не всіх, то хоча б кілька переможців і учасників від різних виробників).

4) Ви пишете про підприємства, які виробляють пиво, якщо ці тексти не формують уявлення про переваги для споживача.

У цьому пункті є багато тонких моментів. Наприклад, є два тексти про модернізацію заводу N. В одному написано, що модернізація дає заводу можливість наростити виробництво в 3 рази. В іншій - що модернізація дозволила поліпшити фільтрацію пива. Перше сполучення не буде рекламою - збільшення обсягів виробництва не впливає на споживчі якості продукту. Друге повідомлення - буде вважатися рекламою.

5) Ви рекламуєте послуги виробників і дистриб'юторів пива для юридичних осіб (надійні поставки, гнучка оплата, допомога в роботі з ЕГАИС), але необхідно уважно стежити, щоб ці послуги не були пов'язані з якістю продукту для кінцевого споживача.

Штрафи за порушення положень про рекламу пива

Індивідуальний підприємець за порушення порядку реклами пива отримає штраф на суму від 4 до 20 тис. Рублів, а ось для юридичної особи розмір санкцій на порядок вище: від 100 до 500 тис. Рублів.

Про загальні для алкоголю принципах законного розміщення реклами розповідала ФАС .

приклади порушень

Реклама пива «Опанас» визнана незаконною

Тамбовську «Пятерочка» ФАС оштрафувала на 100 тис. Рублів за зовнішню рекламу пива

Індивідуального підприємця в Тольятті оштрафували за рекламу пива

Кемеровський магазин звинуватили в незаконній рекламі пива

ФАС оштрафує організаторів «Нашестя» за рекламу пива

«О'кей» оштрафують за рекламу пива на 0,5 млн рублів

УФАС Татарстану бореться з рекламою пива

ФАС визнала неналежною рекламу з чоловіками, котрі тримали кухля пива в роті

ФАС визнала рекламою вивіски з назвою мережі магазинів розливного пива «СоюзПівТорг»

У Челябінську ФАС визнала повідомлення на сайті магазина про доставку пива на будинок забороненої рекламою алкоголю

Що таке реклама?
Що таке реклама?
Чи можна писати про пиво в інтернеті і ЗМІ так, щоб називати сорт і виробника, і щоб це не вважалося рекламою?