Звіт про похід в Карпати «Петрос + Говерла» в травні 2017 року. Частина 1

Кілька разів я відкладала написання цього звіту, тому що виходило занадто емоційно, дуже позитивно, занадто неймовірно. Зараз пройшло 2 тижні, емоції вляглися, і я можу розповісти, як це було - мій перший справжній похід в гори.

Зараз я вже не згадаю, які саме реакції в нейронних мережах мозку привели мене до думки піти в похід. Здається, все почалося в жовтні 2016 на форумі Вінського з прочитання чийогось звіту про поїздку на озеро Комо в Італії.

Там промайнуло згадка про трекінг в Доломітових Альпах, красиві слова віаферрата і рефуджії. І все, я пропала. Кілька тижнів читала як казку на ніч звіти про трекінг в Альпах, навколо Монблану, але ніяких усвідомлених дій не було. Тільки навіщо-то з січня 2017 стала ходити на роботі на обід на 10 поверх пішки без ліфта, незважаючи на задишку.

У березні прийшла думка, що Альпи - це прекрасно, але поки не дуже реально, але ж можна спробувати почати хоча б з Карпат. Гугл привів мене на сайт https://www.marshrut-club.com і перше, що я побачила в розділі Карпати - Похід в Карпати «Мармаросів (Гуцульські Альпи)». Ось мабуть тут мене і коротнуло на слово Альпи. І я вирішила, що хочу в похід в Мармаросів.

Хотіти довелося мовчки, тому що свій фізичний стан я оцінювала реалістично - зайвої ваги немає, як і витривалості. Ранкова йога, 3 роки силових тренувань у вільній вазі, бігати не можу. Часті застуди від найменшого протягу, голих щиколоток в +15 і миття посуду холодною водою.

Але процес уже був необоротно запущений :), на заставці телефону стояло фото Мармаросскіх гір, вкритих рожевими рододендронами, які цвітуть у червні.

З березня 2017 я почала ходити в походи по Харкову і області (без рюкзака), намагатися бігати, посилено присідати, вистрибувати, віджиматися. На початку квітня поділилася ідеєю про похід зі знайомим і почула категоричне НІ! «Ні, це не той формат, які 6 днів, які ночівлі в наметі ?! Треба починати з 1 дня без ночівлі, просто сходити на Говерлу. Карпати це не просто красиві види, це мокрі ноги, сніг в травні, дощі влітку, холодні ночі. »

Мрія була поранена, але не вбита. Я вірила, що в червні все одно буду в Мармаросів, але почала шукати одноденні походи на Говерлу в кінці травня, щоб спробувати, чи можу я. Нічого не складалося, я зателефонувала Турклуби, служби трансферу, навіть намагалася самостійно спланувати сходження. Крутила Гугл карти, намагаючись зрозуміти, як це - 12км від КПП до Заросляка і 3-4 години на сходження по зеленому маршруту (наївна). З рюкзаком, який навіть ще не одягала на себе в завантаженому вигляді.

В результаті Гугл знову привів мене на сайт Маршрут Клубу, і я знайшла Гірський похід «Гора Говерла», Карпати на 2 дня. https://www.marshrut-club.com/routes/8769, записалася, а через день мені передзвонили і запропонували піти на 3 дні і додати ще Петрос. Для мене це звучало майже як трекінг до Евересту :), я дуже сильно сумнівалася у своїх силах, але вирішила ризикнути.

26 травня о 6 ранку на вокзалі в Івано-Франківську зустрілися з інструктором Романом і хлопцями з Києва, сіли в автобус, щоб переїхати в Закарпатті в вихідну точку походу - с.Кваси. Я перший раз була в Карпатах, тому з інтересом розглядала краєвиди за вікном, і 3 години поїздки промайнули непомітно.

Вийшли з автобуса, Перепакована, надягли рюкзаки і ... пішли в гору. Ось тут я зрозуміла, що, здається, переоцінила свої сили. Рюкзак важив близько 15 кг. Йти було неможливо, дуже важко, задишка, стукало в скронях. Потрібно було зупинятися кожні 10-20 кроків. Хлопці чекали мене, ми робили привали дуже часто. Види навколо я майже не помічала, тому що дивилася тільки під ноги і змушувала себе пересувати ноги. За 3 години пройшли 7 км і вийшли на полонину Менчул.

Коли я зняла рюкзак і зрозуміла, що сьогодні більше його надягати не доведеться, мене накрило таким щастям, що втома пройшла відразу ж, з'явилися сили, і я кілька годин бігала по полонині, фотографуючи, захоплюючись горами, хмарами, заходом.

У мене було відчуття, що хтось великий і мудрий малює перед тобою картину. Гори і ліси - це полотно, сонце і хмари - фарби, а вітер - кисть. А ти - маленький, нічого не вирішальний глядач, можеш тільки дивитися, як все змінюється щохвилини і нескінченно захоплюватися грандіозністю того, що відбувається. Ось з таким відчуттям я засинала в першу ніч в поході, це була моя перша ночівля в наметі. Спати на Каримате в спальнику було цілком комфортно. Трохи незвично, коли прокидаєшся і чуєш, як капає дощ по тенту, і задуває вітер зовні.

Ранок другого дня походу почалося для мене в 6. В місті я насилу вставала в 7 по будильнику і відчувала завжди себе жахливо, скільки б годин не спала. А тут в горах за межами намету було набагато цікавіше, ніж в ній. Дзвенять дзвіночки овець, що пасуться на пагорбах навпаки, солов'ї співають, туман або хмари лежать в долині, чекаючи, коли вийде сонце і розфарбує їх в золотисто-рожевий.

Рома вже розвів багаття і варив кашу, я випила кави, зробила зарядку, ще кілька десятків фото гір і хмар, смачний сніданок, збори в дорогу і ... знову рюкзак. Життя перестала здаватися легкої і красивою, тому що попереду був перехід близько 10 км, прийшли хмарами з дощем. Знову було важко, коли йшли в гору. Дуже важко, коли в гору лізли, але вже було розуміння, що назад дороги немає, тільки вперед, тому просто йшла в своєму темпі, з частим відпочинком.

Пообідали в будиночку, чай з чебрецем надав сили, дощ закінчився, вийшло сонце, і поступово йти ставало легше. Я вже могла дивитися по сторонах і помічати, як змінюється все навколо щохвилини.

В горах мене найбільше вразила саме ця мінливість погоди. За півгодини можна кілька разів потрапити під дощ, град, спітніти на сонці і замерзнути від крижаного вітру. У міського життя я була дуже примхливою, в погану погоду зайвий раз з дому не виходила, не любила дощ, а сніг і холод ненавиділа. А в горах ти розумієш, що твоя думка нікому не цікаво і нічого не змінить, тому просто одягаєш капюшон, знімаєш капюшон, і так стільки разів, скільки потрібно. І приймаєш з вдячністю і цікавістю все, що відбувається з тобою і навколо тебе.

Подекуди ще лежав сніг, поруч з ним можна було знайти в сухій траві галявинки з крокусами. Біля струмків і на альпійських луках багато квітів, потім було цікаво з фотографій розгадувати в Гуглі їх назви.

Перша частина Друга частина

Автор: Юлія Рамьялг, Харків

«Ні, це не той формат, які 6 днів, які ночівлі в наметі ?