Вибір велосипеда для високих людей. Клуб 2 метри +

Вважається, що високим бути добре - дивитися зверхньо на інших, та й не дарма раніше в елітні військові частини гренадерів брали тільки високих людей. Але мало хто замислювався, що цим самим високим людям жити складніше, ніж більшості середньостатистичних.
Хто не вірить - підіть в найближчий взуттєвий магазин і спробуйте купити взуття 50го розміру, а жіночу?
На жаль з велосипедом для людей нестандартної комплекції теж виникає багато проблем. З ними ми зараз і спробуємо трохи розібратися.

Я сам маю цілком середньостатистичні параметри, тому мої пізнання в цій темі тільки теоретичні, почерпнуті з спілкування з високими людьми і читання інших форумів. Якщо ви з цієї категорії, то прохання поділитися досвідом, адже це може допомогти комусь у виборі велосипеда.
Я колись читав статтю про те, що хтось із гравців NBA володіє компанією з виробництва хендмейд велосипедів для високих людей. Клієнти в основному - самі баскетболісти. Але, правда ціна у таких велосипедів зовсім гуманна - хендмейд ін ЮесЕй коштує дорого.
Що можуть запропонувати веловиробника тим, кого природа обдарувала баскетбольним зростанням? На жаль не так і багато - частина виробників не випускає велосипеди більше 21 "-22" ростовки. Деякі випускають 23 "або навіть 24", але до нас такі велосипеди рідко завозять, так як можна продавати його дуже довго. Тобто, якщо в вас більше 2 метрів, то швидше за все вам доведеться купувати велосипед під замовлення.
Що б я радив брати високим велосипедистам? 29ери - гірські велосипеди з великими (29 дюймів проти традиційних 26). Найнери беруть в першу чергу через їх ходових якостей,

але в силу особливостей конструкції вони більш гармонійно виглядають у великих розмірах, та й зазвичай розмірна сітка у них відрізняється від традиційних, і за параметрами трек 4300 на 26 "колесах в 21" розмірі близький до трек ваху на 29 "вже в 19" розмірі. Тобто, якщо трек 4300 в 21 ростовці розрахований на людину ростом 180-190 см (тут і далі всі значення по зростанню дані приблизно, так як у різних людей з однаковим ростом може бути різне співвідношення довжини рук-ніг і велосипед потрібно міряти), то трек ваху вже десь на 185-200. Ну а максимальний розмір рами у того ж ваху дорівнює 23 дюймам і підійде навіть дуже-дуже високим людям. Така ж тенденція є у багатьох інших (хоча не у всіх) виробників.
Зараз підтвердимо вишеозвученное веселими картинками.
Беремо трек 4300 в "звичайному" 18.5 розмірі. Це приблизно на зріст 170-175 см:
Я сам маю цілком середньостатистичні параметри, тому мої пізнання в цій темі тільки теоретичні, почерпнуті з спілкування з високими людьми і читання інших форумів
красивий пропорційний велосипед. а тепер давайте поглянемо на цю ж модель, але в максимальному 23,5 розмірі




Від пропорційності не залишилося і сліду. Але якби проблема була тільки в зовнішньому вигляді, то це ще пів біди. Але ж при такій короткій базі є ймовірність того, що ви просто будете бити колінами по керму. Ну і стійкість велосипеда з такою висотою і короткою базою буде не ах.
Тепер поглянемо на ваху в 17.5 розмірі, який підходить на 175-180 см зросту


Що впадає в очі? Загнута передня нижня труба рами і короткий рульової стакан (частина рами між виделкою і кермом) - особливо це помітно на тлі попереднього зображення, але ще більше сильно скошена вниз верхня труба рами. У більш дрібних розмірах вони виглядають майже так само непропроціонально, як і 4300 в 23.5 розмірі.
А тепер поглянемо на цю ж модель, але вже в максимальній 23 ростовці


Чи не здається вам, що тут пропорції вже майже такі ж, як у 4300 в 18 розмірі? А якщо врахувати, як уже вище писалося, що 4300 в 23.5 розмірі приблизно дорівнює за розмірами ваху в 21 ", то виходить, що цей велосипед підійде людям більш високим, і при цьому має цілком нормальні пропорції.

Ще один плюс найнера для високих людей - на них зазвичай ставлять широкі рулі, що більш зручно для людей з довгими руками і широкими плечима. Хоча, можливо, вам захочеться поставити ще ширше.
Раніше найнери коштували дуже дорого, але зараз, з ростом їх популярності, різниця в ціні між велосипедами з 26 "і 29" колесами стає все менше, але все одно большеколеснікі коштують трохи дорожче.
Все вищенаписане стосується тільки гірських велосипедів (вони у нас найбільш популярні), так як кросові мають зворотну тенденцію - там зазвичай розмірна сітка зрушена в іншу сторону, і максимальний 23 розмір підходить лише для "скромних" 190 см (теж кілька умовно, адже геометрії бувають різні). Хоча ось виявилося, що трек робить серію фітнесбайков в розмірах аж до 25 " , Але їх швидше за все потрібно буде везти під замовлення ( хоча у кросових максимальний розмір 22.5 " ). А Сітібайки взагалі дуже часто роблять в одній-двох ростовках, природно для середньостатистичного зростання. До того ж високий чоловік зазвичай і важить більше свого нижчого колеги, а гірські велосипеди все-таки мають більший запас міцності, але про вибір велосипеда для важких людей ми поговоримо в іншій статті.
Спеціалізовані ж велосипеди - будь то даунхіл або шосе вимагають більш серйозного поглиблення, але це вже доля спортсменів і виходить за рамки цієї статті.

Що ж робити, якщо ви настільки високі, що навіть в максимальному розмірі велосипед вам малуватий (ну або вам сподобався велосипед, у якого максимальний розмір не досить велика, той же крос)?
Якщо велосипед злегка дрібнуватий, то можна його підігнати під себе, скориставшись деякими хитрощами:
1. Підняти підсідельний штир вище, але у всіх є значення, вище якого піднімати не можна. зазвичай ставлять штирі довжиною 300-350 мм. Можливо вам доведеться купити довший - штирі довжиною 400 мм не рідкість, а якщо пошукати, то можна знайти ще довше. Але якщо ви не тільки високі, але ще і важите чимало, то це може спричинити скасування гарантії по рамі - раджу уточнити цей момент з продавцями, ну і в разі, якщо штир доводиться піднімати високо і / або ви важите чимало, то ще й брати максимально довгий, щоб більше штиря залишалося в підсідельною трубі.
Це зможе допомогти компенсувати недолік по висоті. Наступні поради допоможуть трохи компенсувати недолік по довжині рами.
2. Підсідельні штирі бувають з офсет - тобто сідло на них злегка зрушено назад. Це може дозволити злегка розтягнути посадку.
3. Зазвичай виробники ставлять на великі рами довгі виноси, найчастіше 120 мм. але бувають ще довше - 130. а якщо дуже пошукати, то іноді можна знайти більш довгі. Правда з довгим виносом керованість велосипеда стає гірше (саме тому довгі виноси рідкість), але якщо вже зовсім ніяк інакше не можна вирішити проблему, то доведеться хоч так.
До речі, можете звернути увагу, наскільки у треку 4300 в 23.5 розмірі винос керма довше, ніж у всіх інших велосипедів в огляді. Швидше за все це варто максимально можливий, і його вже подовжити навряд чи вдасться.
4. Руль. Чим ширше кермо, тим ми отримуємо більш витягнуту посадку. Раніше на МТВ ставили рулі 600 мм і менше (на кросах досі таке поширене), зараз тенденція робити керма трохи ширше - аж до 700 мм. Але в екстремальних дисциплінах використовують більш широкі керма (є навіть ширше 915 мм), тобто заміною стандартного 640 на, припустимо, 740 можна виграти ще трохи.
Але всі вищевикладені поради можна використовувати тільки в тому випадку, якщо інакше зовсім ніяк. Так як велосипед з 130 виносом і 810 кермом буде не тільки виглядати не ортодоксально, але і погано управлятися, ну і будете чіпляти таким широким кермом все підряд. У щільному міському трафіку або між деревами може бути страшнувато.

Хто не вірить - підіть в найближчий взуттєвий магазин і спробуйте купити взуття 50го розміру, а жіночу?
Що можуть запропонувати веловиробника тим, кого природа обдарувала баскетбольним зростанням?
Що б я радив брати високим велосипедистам?
Що ж робити, якщо ви настільки високі, що навіть в максимальному розмірі велосипед вам малуватий (ну або вам сподобався велосипед, у якого максимальний розмір не досить велика, той же крос)?