Щоденник юного альпініста або Весняна Кингарга 2016

Як фотографій потрібно дати відлежатися деякий час, так і думкам дозволить привести в порядок, і тільки тоді можна буде звести все воєдино і вийде - такий ось невеликий звіт про моїх перших кроках у Великій світ альпінізму - Навчально-Тренувальні збори Весняна Кингарга клубу Гори Байкалу , Які проводилися в ущелині річки Кингарга в Східних Саянах з 19 по 27 березня 2016 року.
Як фотографій потрібно дати відлежатися деякий час, так і думкам дозволить привести в порядок, і тільки тоді можна буде звести все воєдино і вийде - такий ось невеликий звіт про моїх перших кроках у Великій світ альпінізму - Навчально-Тренувальні збори Весняна Кингарга   клубу Гори Байкалу   , Які проводилися в ущелині річки Кингарга в Східних Саянах з 19 по 27 березня 2016 року
Все почалося з Ала-Арчі, куди доля мене закинула на Міжнародний фестиваль з альпінізму, де я працювала в якості прес-служби фотографом. Тоді я зустріла і познайомилася з братами Глазунова. Теплими вечорами в їх зимовище, я слухала розповіді про той край, про людей, про збори, про Байкалі. Ще тоді мені всі ці звучить і співзвуччя букв найкрасивіших місць, викликали якийсь трепет, інтерес, а ключовим словом в уявній поїздці було слово Байкал.

Байкал - це мрія. Байкал це одне з тих місць, яке обов'язково до відвідування. Немає сенсу думаю розписувати що таке Байкал. Так ось, повернувшись з Арчі, в голові крутилася фраза - "Коли ще ?!". Коли ще я поїду на Байкал, сходжу в гори Саяни, коли ще ?! І зробила собі подарунок на День Народження - вирішила їхати.
І ось куплений квиток, позичений 100л рюкзак, зібрані речі, дороблені справи.
Санкт-Петербург-Новосибірськ-Іркутськ.

Оу е! Я лечу на Байкал. Трохи ушатанние стан, практично 3х денний недосип, на дворі 19 березня 2016, а ти вже в маршрутці знайомишся з главою банди значкістів - Оленою (а надалі бойовою подругою), і разом ви їсте в Аршан. Разом знаходите ритм і тупотите по стежці з тяжелонабітим "незрозуміло чим" рюкзаком, робите зупинки, разом жуєте сніг, знову знаходите ритм, продовжуєте рух, знову зупинки, вже більш 6ти годинний пешкодрам, внутрікружащіеся думки самокопання в голові, що насувається темрява, фізична і моральна усталось. Так! У альпінізму повинно бути важко. Коли ти проходиш повз людей, які зробили привал і встати не можуть, ти думаєш, кому-то гірше ніж тобі і ти робиш крок вперед. Єдиний час коли, у тебе є час по-справжньому думати - це коли ти йдеш. Все інше не важливо. Мабуть це самі епічні враження від Навчально-Тренувальних Зборів - Весняна Кингарга 2016 - важкий підхід до табору, і важкий спуск. Але все добре, що добре закінчується. Перша ніч в країні Поднарніей була найсолодшій і теплою в пуховій спальнику RedFox Rapid a.01! Спала без задніх ніг. :))

Наступний день (20 березня 2016) після підходу до табору, був оголошений днем ​​відпочинку, була проведена заготівля дров, облаштований табір, розібрано спорядження, перевірено спорядження, оголошено побудова, розподілені відділення. "А ще на нашому зборі ПРАЦЮВАТИМЕ фотограф .." - Е-е. Не треба мене деморалізовивать, я тут не на роботі, але й не на відпочинку, я повноцінний учасник, просто з великим важким фотоапаратом. :) Днем заглянув в табір Саша Яковенко, підбадьорив, саган-Дайля (в пер. "Продовжує життя") рослина вручив. Увечері був багаття і урок в'язання вузлів.

21 березня 2016, погода була чудовою, ранній підйом, наспіх з'їденого гречана каша і топати-тропить до цирку триголового. Це теж одне з важливих дійств - тропёжка. Адже по цій стежці ми незабаром підемо на сходження. Зібралося відділення значків і розрядників, під проводом інструктора Сергія. Снігові заняття. Еее! Дикий захват! Ми копали шурф і проливали туди чай, спостерігаючи шари снігу, розмірковуючи про можливі лавини. Ми копали собі ями, закопувались в них, імітуючи попадання в лавину. Ми копали 11ти-місцеву печеру, завалилися в неї практично разом. Ми закопували лопати, льодоруби, мішки з спальників, рукавиці, ми вантажили мотузки і відчували наші точки. Ми вчилися, нас вчили. Задоволені поверталися до табору.

22 березня 2016, на чолі з Женею ми пішли на сходження на пік триголового Південної з групою німецьких гостей, знімальна група з Дрездена з олімпійською чемпіонкою Andrea Ehrig-Mitscherlich (чемпіонка зимових Олімпійських ігор в Сараєво 1984р. В бігу на 3000 м). Все як годиться, Рома кращий тропёжнік (з Красноярська), Міша - командир ущелини (Улан-Уде), слідом я, Микита з відділення значків (Іркутськ), гості з Дрездена, гіди Андрій і Тома, і замикає - начальник зборів - Євген! Все як годиться, сильний вітер, виходимо на гребінь, одягаємо кішки, шкребу по камінню, повземо на вершину триголового Південної на колінах, провалюючись в пухкий сніг. Довго стояти на вершині неможливо, тебе буквально здуває, ставлю штатив, роблю кілька загальних кадрів. Еее! Зачекінілісь! : D Самий фан починається на спуску! Коли можна сісти на попу і просто як на гірці з'їхати. Спасибі штанів RedFox Trango Gore-Tex, моя попа була сухою;) З'їхали ми по шляху підйому в той же цирк триголового, прямо в розпал снігових занять відділення новачків!

Крім снігових занять, у нас були льодові (23 березня 2016), на цьому водоспаді, зі справжніми льодорубами і льодобурами і в кішках. Ми ходили вгору, вниз, траверси, по- американськи, намагалися ходити по-французьки. Вчилися зарубав, вгору головою, вниз головою, відбиваючи при цьому коліна. Робили станції з вушок, відчували їх. А в кінці тренування ми полазити з інструментами по Льодопад. Ну і з начальником ущелини, Мішею ми зробили класичні Селфі з льодовим інструментом. ;)

Як то кажуть важко в навчанні, легко в бою! Тому, особисто я била копитом, і хотіла сходити щось реально цікаве і пригодницьке. На ніч мене в свіжовикопану печеру не пустили, в зимовище Надія теж - провівши зі мною особисто-роз'яснювальну бесіду Володимир Олександрович Ладиженський, приборкав-таки непокірну, роз'яснивши легко і доступно, що за мене відповідає! ;) Це було відповідально! За мене відповідають! Це було приємно! Я пам'ятаю, лягала спати, збентеженою. А зірки тихо падали, супутники літали і місяць був повною! Я ж фотограф - я хочу знімати зірки! Але всьому свій час! Це теж частина альпінізму, втихомирювати свою вдачу, коригувати свій характер, пристосовуватися до людей, виживати в дикій середовищі. Власне, теж велике випробування.

І було вирішено йти на наступний день (24 березня 2016) масово на сходження - відділення новачків на пік Аршан 1Б, а нашу трійку - я, Олена і керівник Саша Ментовська на пік Броненосець 2А (надалі, ми дізналися, що це було 2Б) . Вихід в 4 ранку. 17,5 годин чистих пригод! Ось воно! Те, заради чого напевно я і їхала на збори. Масово ми пройшли лісову частину гребеня, снігову частина, дійшли практично до перемички, і тут наші шляхи розійшлися. Дівчата - АЛГА! Позбувшись від одного рюкзака, ми перебрали снарягу, я понавесілі на себе гаки, молоток, камалоти, мотузку у вигляді рюкзачка і погнали. Описи жандармів, якось не в'язалися з дійсністю, ми діяли по ситуації. Десь обходили, десь лізли в лоб, десь дюльферялі навіть. Десь страхувалися, десь і зовсім лізли соло. Гребінь не здавалося нескінченним, здавалося зайві жандарми виростали, але це лише здавалося. За зв'язку Женя підбадьорює, кажучи - поспішайте, накривала непогодка, до 14 вийти на вершину ми не встигали, але час ще було. І ось ключовий момент 40м стінка в 2 пітчу, розглядала пошкрябать камені від кішок, значить вірною дорогою йдемо товариші! я не боягуз, але я поставила всього 3 камалоти, мало не звернувши один булиган над собою, як справжній скелелаз, я його поставила на місце і пошкребла далі не замислюючись, чи навпаки. За описом, залишалося ще трохи і ще чуть-чуть. На вершині ми були о 15:10 приблизно. Ми на піку Броненосця! "Тітки вирішують!" - залишили записку Гори_байкала. Фотографії, перекус, зв'язок, хлопці з Аршай спускалися, відмінна чутність була. Хмара все наповзає, а нам спускатися по шляху підйому !!! Це друга частина сходження, одна з головних - спуск! Головне живими і неушкодженими повернутися в табір. Тільки тоді сходження можна зараховувати і записувати в клітинку: D Щасливі й горді після підкорення вершини, ми строєм зайшли в табір. Табір побудувався, вітав. Саша відзвітувала перед ПРО, ми вітали табір. Такі традиції, живі, хвилюючі, і душетрепещущі. Було чудово! Зазвичай я з хвилюванням зустрічала восходителей, а тепер сама опинилася в їх числі. Це правда здорово!

День відпочинку. 25 березня 2016. Невелика денна развездка з Олегом до зимарки Надії, вечірня лекція Віті з Оленою з медицини. І НАРЕШТІ нічна зйомка зірок з Олегом, в компанії Віті і Саші Головіна, який в зимовище нас чаєм і шоколадками пригощав! Хочеться висловити Олегу - просто Огроменное людське спасибі за компанію, за майстер-клас. Це був приємний вечір з однодумцем :) Хоч місяць і показувалася з-за обрію після 23, нас в таборі вже чекав Вован, вранці на сходження.

І знову ранній вихід (26 березня 2016), і знову Триглава (оскільки кулуар Братчанка закритий, зважаючи на небезпеку обвалів), на цей раз Центральна вежа, маршрут 1Б. Збори добігають кінця, масове сходження новачків, значків, треба всім дійти. Треба! Погода була чудовою, безвітряної, йшлося легко і швидко, минувши Південну вершину, почався скельна ділянка, де ми зв'язалися як годиться один за одним, через кожні 8-10 метрів і продовжили підйом. На Центральній вершині гори Триглава, ми стояли натовпом, посміхалися, махали руками, розтягували прапори, робили кадр, пили чай, перекушували, захоплювалися виглядом. Була якась гармонія, які були присутні люди, ставали ближчими, думки чистіше!

Спускалися ми передовим загоном Женя, Вітя і Олена - для підготовки ритуалу - Посвята в альпіністи! В якому власне і мені треба було брати участь! Хрещення новачків - це веселий захід, як для організаторів, так і для новачків. Це потрібно бачити :) "Клянуся! Клянусь! Клянусь!" - розкочувалося луною по Тункінская ущелині. Новачки, які стали значкістів, все ж перебували в легкому шоковому стані, стані ейфорії можливо. Свято вдалось! Давно я так не сміялася :)

27 березня 2016, йшов сніг! Погода нас проводжала білими кружащимися пластівцями! Було казково красиво, але фотоапарат прибраний в величезний рюкзак, і не було сил і можливості його діставати. І знову важкий рюкзак, знову думки, сканування організму на різні травми, ще незагоєні з Арчі, і знову придбані на зборах. І це дрібниці. І нехай ти падаєш в бруд, рвеш куртку, вдаряється боляче, сльози навертаються, ти стискає зуби, смієшся і плачеш одночасно, і поруч з тобою йде така ж бідолаха, і ти розумієш, що це дрібниці. Адже головне люди. Все пройде! Гаряче джерело, вмиє обличчя, руки, вгамує спрагу. Їжа наповнить шлунок. Розкидало твоєму організму джерело енергії, і ти знову оживеш.

Взагалі жодного разу в звіті не написала фразу я ж "сильна і незалежна", а бувало, що хотілося кричати "я слабка і хочу варити минестроне". Так! Тепер напишу, я стала СИЛЬНІШИЙ! Всі події в моєму житті - це виклик, щоб я стала сильнішою і не зраджувала свою мрію!
Тримайтеся друзі один за одного, підтримуйте один одного. І завжди повертайтеся! ..
Ви запитаєте, "а як же Байкал ?! Де ж Байкал ?!" А я відповім - "Всьому свій час";)
Клуб Гори Байкалу Велике Спасибі Вам за збори! Ви найкращі! :)

компанію RedFox просто люблю за круту екіпіровку, непромокальні штани, і куртку, офігенно теплий спальник, червону лопату: D

Всі інші інші численні фотографії, скоро будуть викладені сюди на сайт lotfullina.ru і в Google Фото альбом =)

Так ось, повернувшись з Арчі, в голові крутилася фраза - "Коли ще ?
Коли ще я поїду на Байкал, сходжу в гори Саяни, коли ще ?
Ви запитаєте, "а як же Байкал ?